We hebben onze huisstijl in een fris, nieuw jasje gestoken
In 2019 hebben we voor ons 50-jarig jubileum een 'feest-huisstijl' gemaakt. Dat viel ons zo goed in de smaak dat we enkele items hieruit in onze vaste huisstijl wilden vastleggen.
Hexagon logo in combinatie met vormentaal
Een restyling van ons logo is de grootste wijziging, die tegelijkertijd klein is. Uitgangspunt was dat we niet teveel willen wijzigen aan de huidige logodragers. En dat is gelukt. In samenwerking met .nlvk (Neerlandsvlak) is het logo (beeldmerk, woordmerk en pay-off) onder handen genomen. Één van de items uit de 'feest-huisstijl' die we graag wilden behouden is het opnemen van de kleur goud. Er is gekozen om dit in de vormentaal mee te nemen en dit maakt meteen onze nieuwe huisstijl compleet.
Het resultaat
Het oude logo:
Under construction:
Het nieuwe logo:
Nieuwe huisstijl doorvoeren
De huidige logodragers hebben maar kleine aanpassingen nodig en zijn relatief makkelijk door te voeren. Het doel van het uitgangspunt is dus geslaagd. In de komende periode zullen we onze nieuwe huisstijl stapsgewijs doorvoeren in onze organisatie en op onze marketinguitingen.